Головна » 2014 » Лютий » 19 » РЕЖИМ ДНЯ ШКОЛЯРА
23:50
РЕЖИМ ДНЯ ШКОЛЯРА

Здоров`я та режим дня школяра.


   Раціональний режим дня – це розумний розподіл в часі різних видів діяльності і відпочинку.

   Раціональний режим дня школяра – це такий розпорядок всього життя дитини, який забезпечує високу працездатність, сприяє збереженню та зміцненню здоровя.

   Встановлений виражений звязок між здоровям і режимом їх дня. Серед школярів, які недосипають, питома вага здорових менше ніж серед дітей з нормальною тривалістю сну. Школярі, які протягом дня перебувають на свіжому повітрі одну годину і менше, частіше хворіють аномаліями рефракції очей, ревматизмом і порушенням обміну речовин, ніж їх однолітки, тривалість перебування яких на свіжому повітрі відповідає гігієнічним вимогам.

   Режим дня, який повторюється з дня на день, автоматизує життєві процеси і тим самим полегшує і прискорює їх, має суттєве значення для нервової системи і діяльності організму в цілому.

   При відсутності строго встановленого часу для підготовки домашніх завдань, учні значно довше втягуються в роботу і якість виконання гірша.

   Не правильне чергування різних видів діяльності, скорочення тривалості  нічного сну і часу відпочинку, у першу чергу на відкритому повітрі, приводить до швидкого  виснаження нервової системи, в результаті чого працездатність школяра знижена, з часом можуть виникнути різні захворювання, що впливає на причину неуспішності.

   Під час уроків приходиться спостерігати, яких великих зусиль необхідно прикласти  деяким школярам, щоб сконцентрувати увагу на поясненні  нового навчального матеріалу і навіть відповідях інших школярів. Здається, що дитина захворіла, до того ж у неї спостерігається бажання спати. Посилаєш її до лікаря, а той ніяких відхилень в стані здоровя такого школяра не знаходить. Але виявляється, що школяр не додержується режиму дня, у нього немає певних годин  для виконання уроків, не вистачає часу для прогулянок, спати він лягає пізно, годині одинадцятій-дванадцятій, замість половини десятої, як йому належить згідно віку. Такі повсякденні порушення в режимі дня і створили несприятливий вплив на організм. При цьому дитина не потребує ніякого спеціального лікування: добрий відпочинок, виконання встановленого розпорядку дня приведе до того, що зникнуть  головні болі, в’ялість, постійне відчуття втоми, вона знову стала  уважною, спокійною і успішність її підвищилась.

   У старших школярів, як відомо, збільшується навчальне і трудове навантаження.  Тому підлітки особливо потребують чіткого планування своєї діяльності, раціонально організованого режиму дня, в якому фізична культура повинна займати значне місце.

   Батькам необхідно створити дружній, спокійний мікроклімат в сім’ї, бути уважними до запитів своїх дітей, мати з ними постійний товариський контакт, не переривати зв’язку і дружби з дітьми, коли вони підростають.

   Важливо забезпечити дітям умови для додержання режиму дня: повноцінне і своєчасне харчування, перебування на свіжому повітрі,гігієнічні умови для роботи вдома, культурні розваги, раціональна зміна відпочинку і праці, нормальний сон.

   В режимі дня повинен бути відведений час для самообслуговування і гігієнічних процедур, а також вільних занять  за власним вибором (читання, заняття музикою,  малювання та інша творча діяльність, спорт і спортивні розваги, допомога в сімї).

    При побудові режиму дня необхідно встановити його основні  віхи, перш за все час прийому і час відходу до сну. Це визначить відрізок часу, на протязі якого  необхідно поділити всі елементи режиму дня.

   Найбільш доцільний час пробудження - 7 година ранку.

   Значне місце повинно бути відведене ранковій гімнастиці, під впливом якої активізується обмін речовин, підвищуються функції нервової системи, покращується дихання і кровообмін. Ранкова гімнастика сприяє формуванню правильної осанки людини і, безсумнівно,  підвищує рівень загальної фізіологічної підготовки до робочого дня.

   Домашні навчальні завдання є важливою ділянкою самостійної роботи в процесі навчання.

   Не слід починати приготування уроків відзразу після повернення зі школи. Для учнів другої зміни краще готувати уроки після  сніданку, а першої – після обіду та прогулянки на свіжому повітрі під час якої дитина встигає відпочити.

   Для учнів 6-7років після закінчення занять в школі обовязковий післяобідній відпочинок (для шестирічних дітей сон повинен бути не менше 1,5 – 2 години, для семирічних – 1 годину).

   Тривалість перебування школярів на повітрі повинна складати: в молодшому шкільному віці – не менше 3-3,5 годин,  в старшому віці - 2,5-3 години.

   Для підготовки домашніх завдань повинен бути збережений учнівський стереотип: через 35-45 хв. занять необхідна коротка перерва.  Під час перерви необхідно провітрити кімнату, зробити фізкультпаузу.

   Для підвищення працездатності при виконанні домашніх завдань їх доцільно починати завжди в одній і тій же годині. При  довготривалих заняттях після другої години необхідний відпочинок на відкритому повітрі. Введення одногодинного активного відпочинку на повітрі сприяє підвищенню працездатності.

   Вільний час учні використовують за інтересами. Для цього в режимі необхідно передбачити: для школярів молодшого віку- 1-1,5 години,  середнього і старшого- 1,5-2,5 години на добу.

   Вільні години слід надавати після приготування домашніх завдань. Разом з тим, повинна регламентуватися діяльність пов’язана зі значним напруженням  зорових функцій, така як перегляд телевізійних передач, робота на  електронних комп’ютерах. Рекомендована тривалість перегляду телевізійних передач: для молодших школярів - до 1 години, для школярів середнього віку- 1,5 години, для  старшокласників – 2 години і не частіше, ніж 2-3 рази в тиждень.

   Заняття повязані з підготовкою до екзаменів, бажано проводити в ранкові години. Через кожну годину занять необхідні короткі перерви, а після 2,5-3 годин- другий сніданок і більш довгий відпочинок на повітрі. Після відпочинку заняття продовжується протягом 3 годин. Потім настає обід і 2,5-3 години відпочинку, далі сон і перебування на повітрі.  З 16.00 години заняття можуть відновлюватись на 2-3 години. Під час підготовки до екзаменів учні звільняються від інших занять.

   У вихідні дні і під час канікул  в режимі дня час перебування на повітрі повинен бути   максимальний. Пнри цьому значна увага повинна приділятись рухливим іграм  і розвагам, спортивним іграм, екскурсіям і туристичним походам.    

   Дотримання режиму  дня, початок і кінець всіх видів діяльності в один і той же час дозволяє зберегти  бадьорість, високу працездатність, інтерес до навчальної і творчої  діяльності,  сприяє нормальному розвитку школяра.

Категорія: Інформація для батьків | Переглядів: 1447 | Додав: rnvk | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: